Brev:
Hvad anbefaler du at starte op med?
23. februar 2009
Alder:
3 mdr.
Hvad anbefaler du at starte op med?
Hej Helen.
Endelig blev jeg medlem... skøn brevkasse:-)
Jeg har et par spørgsmål. Min knægt blev født d.18/11-08 (dvs han er lidt over 3 måneder). Han vejede ved fødslen 3900gr og målte 54cm. Jeg syntes at jeg ammer ham så han får rigeligt. Kl.8.30 (hvor vi står op), 10.30 (skal i barnevognen), 12.30, 14.30 (barnevogn igen), 17.00, 19.00 (lige inden vores aftensmad), og så igen kl.20-20.30 når han skal puttes efter vores hyggelige aften ritual. Om natten får han mad 3 gange mellem kl. 24-8.30.
Alligevel er jeg meget i tvivl om det er nok hvad han vejer nu. Jeg havde ham med på vægten i går, og der vejede han 6000gr og jeg tror han er ca 64cm. Er det ok? Han er en slank dreng og var det lige fra fødslen. Jeg har fået afvide at bare han trives så er det hele ok.. og det gør han, i stor stil. Han er bare så nem. Jeg har været inde og kigge på WHO´s vægt kurver, og det ser ud som om han ligger lige under det normale gennemsnit. Derfor er jeg lidt nervøs over om det er nok, det han vejer!!
En anden ting er, at jeg er på bar bund over, hvad jeg skal starte med at give ham nu han snart runder de 4 måneder. Jeg vil gerne så småt begynde at give ham lidt andet end brystmælk. Hvad har du af forslag? Og hvordan starter jeg op? Hvor tit og hvor meget osv??
Det blev et langt brev:-) Håber du kan hjælpe mig?
På forhånd tak.
Venlig hilsen
Trunte